Cum mi-am revizuit Yamaha dupa 10 ani


Nu inteleg deloc de ce unele motociclete sunt lansate pe piata doar cu un nume de cod si cifrele corespunzatoare cilindreei rotunjite. Fzr-uri, XT, Fjr, CBR-uri, Zzr-uri, samd. Yamaha mea se numeste XJR 1300. Povestea din spatele ei este una de succes, dar nu putea primi si ea un nume frumos precum Virago, Diavel, Brutale, Dragstar, Ninja, ma rog ceva care sa amprenteze cu mai mult imaginea ei ? Nu, le punem cod de metal, de robot ! Fie vorba intre noi, cred ca mult mai de succes au fost cele cu random de litere…

Motocicleta mea a facut 20 si ceva de mii de km. Putin, dar in Bucuresti sunt (unii!) care au inceput de mult sa foloseasca in paralel si maxiscutere sau motociclete mai mici. O data la 2 ani i-am schimbat ulei si filtru de ulei. Pana acum am mai schimbat un filtru de aer si cate un pneu. Cel de pe spate a tinut 10.000 km, in regim de mers moderat. Cuplul motocicletei il solicita insa, oricum. Demarajele puternice la rece pierd adesea aderenta pneului din spate, depasit de motorul prea viguros. Fiind o motocicleta grea si mai putin sportiva, uzurile nu se intind foarte mult pe marginile pneului, fiindca virajele nu se iau pe inclinari pronuntate.

yamahaAm hotarat asadar, ca trebuie sa fac o verificare generala a motocicletei si sa schimb daca trebuie cate ceva. Aveam deja in cap : bujiile, filtre, ulei, verificat cablu de soc fiindca intepenise si inlocuit galeriile de cauciuc de admisie carburator -motor-4 bucati, soarta prezoanelor si piulitele ce asambleaza galeriile de evacuare din blocul motor- ruginite si mancate (datorita alternantei rece-cald la spalari, ploi )

M-am program la reprezentanta Yamaha. Nea Tase facea barci, asa ca m-am programat cu Dorel. Dorel nu e ca Dorel ! S-a „miscat” repede si cu talent si dupa 3 ore eram gata de plecare; din pacate si cu 2 probleme nerezolvate. Ce sta rau la un XJR 1300 ( 2002) dupa 10 ani si 25.000 km?

– mici zgarieturi pe rezervor si pe coada de plastic datorita bagajelor si a plaselor

– bujii originale inca in stare buna, ruginite la garnituri, insa. Schimbate.

– cablu de soc intepenit total. Schimbat. Este in jur de 10 eur.

– prezoanele de mai sus ramase la locul lor cu mici sanse de a fi inlocuite. Risc de stricaciuni majore la scoaterea lor -8 bucati.

– gaturile de carburator ramase la locul lor pentru cand voi fi nevoit ( se va trage aer fals mult in carburatoare) sau dispus sa dau 350 eur pe 4 bucati de „cauciuc” cu guler.

xjr1300Revizia ( cu uleiul meu ) a fost vreo 150 eur maxim si a fost rezonabil, dar costul surpriza al gaturilor mi-a stat in gat. Bineinteles ca inca nu am gasit nimic la aftermarket si voi mai cauta ceva poate la SH, totusi suma este enorma. S-o compar cu asigurarea CASCO a motocicletei pe 1 an? Cu un schimb de pneuri noi? Gaturile sunt cele din poza si cauciucul este evident tratat, piesa nu este simpla, dar e absurd sa dai aproape 400 ron pe una.

Pana la urma le voi cumpara , fiindca motocicleta asta cu nume imposibil din litere mi-e draga !

Si una peste alta, Yamaha xjr 1300 este fi un partener de-o viata. Lunga.

Despre cezar

ride in black, think in white !
Galerie | Acest articol a fost publicat în motociclisme și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Cum mi-am revizuit Yamaha dupa 10 ani

  1. viesparul zice:

    am schimbat si eu la a mea „gatul de cauciuc” (galeria de admisie). a fost scump al draq, vreo 150 euro a fost. piesa de origine. noroc ca am doar unul si nu 4…

    ce vreau insa sa-ti zic: piesa are doua straturi de cauciuc, cel exterior era intr-adevar crapat rau dar cel din interior era intact. opinia mea e sa le lasi in pace iar daca, totusi, se va crapa si stratul interior si o sa traga aer fals, de-abia atunci schimba-le. insa va dura mult si bine pana se va intampla asta. eu nu am verificat starea celui interior si m-am luat dupa crapaturile prezente la exterior… si n-am facut bine, a fost o investitie inutila.

    acum si „gatul” nou e crapat la exterior. dupa 3 ani. 🙂

Lasă un răspuns

