Viitorul motocicletei : motor electric, diesel sau benzina ?


Ei bine, se pune aceasta intrebare din ce in ce mai des. Parerea mea este ca raspunsul pentru urmatorii 50 de ani este MASul, iubitorul de benzina. Sa vedem pe scurt si de ce.

Motorul diesel a evoluat mult. Putere multa, cuplu de la turatii joase, dinamicitate. Numai ca MACul are nevoie de volum constructiv, organe suplimentare cand ne gandim la supraalimentare. Un motor diesel va fi mai voluminos si mai greu pe o motocicleta. In ultimii ani e si mai putin zgomotos. Totusi, echipand o motocicleta naked vom renunta la ideea unor tobe de tunaj, atat de zgomotos poate fi. Sub o capota de masina poti sa-i pui calus, dar in cadru, nu. Mai avem o limita. Unde mai da Rossi de Bucuresti 14.000 de ture in treapta a 2a? 8.000 rot/min e o chestiune de studiat, unde mai pui ca diagrama de cuplu stirbeste din placerea demarajelor fulminante spre final? Cuplul e atat de mare la inceperea demarajului ( la turatii joase )incat avem o prima problema de aderenta, apoi de stabilitate. Ar mai fi un minus. Vibratiile sunt mari si trebuie legate de cadru, apoi bine descarcate. Sa vibrezi la unison cu motocicleta pe scarite si cu un murmur la posterior si incheieturile mainilor va fi contraindicat de medici. Cred ca vom avea un consum mic de combustibil si unul mare de nervi.

Motorul electric este o poveste spusa frumos in lumea auto, dar fara perspective mari totusi. Alternativa e poluanta, scumpa si necesita investitii majore. Ce vom avea pe o motocicleta? Multa liniste. O motocicleta fantoma in trafic. O vezi cand o plesnesti! Producatorii de tobe de esapament vor produce claxoane. De 1000 db, bineinteles! Motorul va fi mic si asta e bine, dar bateria e mare si asta  e rau. Foarte rau! Pe de alta parte dispare rezervorul de combustibil, unde punem o casca precum la scutere sub sa, nu ? Autonomia nu va fi mai slaba, dar avand in vedere mediile extreme in care mai ajungi cu cate o motocicleta, de ex enduro, va fi ceva mai greu sa gasesti o priza adecvata. Dar sa nu fim carcotasi, autonomiile pot fi si de 250-300 km, depinde de puterea si greutatea motorului! Nu avem vibratii, avem putere suficienta , livrata rapid si energic, desi nu prea exista spectacol in motoarele electrice… Spectacolul poate fi din design, care oricum e altfel decat ceea ce vedem astazi la motocicletele traditionale- futuriste. Sa ne mai gandim la un avantaj trist, vom avea o transmisie CVT, transmisia cu variatie continua inseamna lacrimi, fiindca avem o viteza in crestere la aceiasi turatie a motorului ! Dar chestiunile astea se rezolva in timp si nu vor mai fi neajunsuri. Ce mai este problematic este durata de viata a acumulatorilor, care sunt si foarte scumpi. Sa ne gandim la smartphonurile de azi. Din ce in ce mai intens utilizate, dar cu acumulatori aproape mereu depasiti.

De aceea eu cred ca atat cat vom mai trai ( inca 50 de ani pentru mine!)- desi se pare ca din 2014 vom avea pe piata si motociclete electrice pentru nababi -vom fi beneficiarii MASurilor supertehnologizate. Vor fi mai ieftine, din ce in ce mai mici, ca sa consume din ce in ce mai putin, cu variante setate ECO. Motocicletele electrice vor fi de nisa, utilitare si cam atat. Cu scuterele poate va fi altfel…

Anunțuri

Despre cezar

ride in black, think in white !
Galerie | Acest articol a fost publicat în motociclisme și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s