Costul benzinei si viitorul motocicletei mele


Mi-am pus la un moment dat problema viitorului motocicletei din garajul meu. Sunt atasat de ea, din 2002. E ceea ce mi-am dorit atunci si ceea ce imi doresc si acum. Pe rezervorul negru are deja cateva fire albe de la zgarieturi si mici componente de plastic au prins sa se matuiasca. Tevile de esapament au prins mici floricele de rugina la iesirile din galeriile de admisie, frontal. In rest, dupa 10 ani , dar destul de putini km, pastreaza aspectul de adolescentina. Pana aici, totul e perfect. Dar mai am eu nevoie de 1300 cmc ? As avea mereu, numai ca 6 ron/litru de benzina inseamna in Bucuresti cel putin 50 ron/100 de km. Perspectivele atator cmc inghesuiti pe o singura motocicleta par a fi sumbre. Daca parcurgi 5.000 km pe sezon inseamna 2500 ron. Cu 600 cmc injectati, ai nevoie de maxim 1500 ron. Deci, ar trebui sa renunt la motocicleta mea de suflet sau nu ?

Pai, evident, nu ! In ultimii ani parcurg 3.000 km/an in special la drumuri lungi, unde consumul este ceva mai mic si unde am nevoie de mai multe resurse de cuplu si putere. Pentru o economie de 500 ron/ an raman fidel acestui confort, dar si sentimentelor mele. Totusi, am un mic secret, un mic truc la care apelez, tot din garaj. Folosesc pentru zile aglomerate , in Bucuresti , un scuter mediu, care consuma 25 ron/100 km. Motocicleta pentru spatiile largi si rapide, scuterul pentru spatiile inguste si lente.

Nu oricine poate sa se bucure de ambele motorizari, dar cine o poate face, nu ar trebui sa se mai gandeasca sa renunte la confortul si distractia unui motor de 1.000 cmc din ratiuni financiare.

Despre cezar

ride in black, think in white !
Galerie | Acest articol a fost publicat în dileme și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

