Virago xv 750. Ce mi-a placut !


In general prima motocicleta o indragesti sau o schimbi rapid fiindca nu ti se potriveste. A doua motocicleta este posibil sa nu ti-o mai amintesti niciodata. Cam asa se intampla si in viata : prima chestie ti-o amintesti mereu, a doua si restul nu mai conteaza. Prima lege a marketerilor functioneaza dupa regula asta.

Pentru mine, a doua motocicleta a fost de neuitat. Frumoasa, noua, supla, confortabila si versatila pentru un chopper. De fapt, e o aproape o combinatie intre un chopper si un naked. Porneste la demaror dupa doua secunde, ca un chopper greu, apoi lanseaza continuu si frumos zgomotul in tobele frumos aliniate pe dreapta. Daca le modificati, gresiti ! Motocicleta asta a fost putin modificata pe parcursul generatiilor sale. Daca prindeti un model de prin 93-94 aveti toate imbunatatirile. Ceasurile sunt foarte luminoase si lizibile, desi nu ofera decat informatiile stricte. Vrei ceas, te uiti la mana! Se aprinde becul rosu, atunci trebuie sa intorci robinetul pe rezerva! Ceasurile sunt insa destul de fragil prinse. O tranta le poate fi fatala. Te urci in sa si te simti minunat. Saua e bine profilata si scobiturile din ea te aerisesc bine la popou. Mai rau este cand ploua torential. Atunci apa se strange in aceleasi scobituri. Nu e o placere.

Picioarele se sprijina comod pe scarite. Comenzile nu sunt inaintate -avantaj. Dezavantajul este cand ajungi pe la 150 km/h. Vantul vrea cu tot dinadinsul sa-ti mute picioarele de pe scarite si mainile de pe ghidon ! Dar pana atunci, plutesti pe sosea. Chiar si calatoria la 120 km/h este rezonabila. Punem si a doua persoana in sa. Pentru depasiri rapide ne vom gandi mereu la varianta de 1100 cmc, asa ca in final abandonam depasirile rapide, din scurt, care solicita destul de bine cardanul din dotare. Vibratiile de la cardan se simt la demaraj rapid, totusi transmisia finala e fiabila, fara probleme in primii 30.000 km.

Motorul in V canta ca un motor in V. Un pic de vibratie, armonie. Motocicleta este silentioasa pentru un chopper mediu, asa ca unii , cum ziceam, taie tobele, le mai scot sitele, etc. Putere avem, dar nu ne tinem dupa superbikeuri. La 110 km/h se fac depasiri cu ceva rezerva de putere.

Ghidonul nu e prea larg , iar bratele nu amortesc. De ghidon se pot agata ( eu nu agreez) franjuri, la fel ca pe manecile gecii din piele intoarsa. Lumina scurta e slaba. Oala e mica si puterea becului e slaba. Nu recomandam circulatia noaptea! Eu am reusit sa calc un caine la 35 km/h, in oras. Nu l-am vazut prin imprejurimi…

Cutia de viteze ne ajuta la orice regim de turatie, dar pe la 3000 rot/min motorul prinde mai mult cuplu si atunci face si ceva scandal.

Bateria se monteaza prin lateral si e acoperita de un capac. Pe partea opusa avem un loc micut pentru depozitare acoperit tot de un capac. Ei bine, capacul asta din urma nu sta mai mult de 3000 km pe motocicleta. Se desprinde, asa ca dupa ce il pierdem si pe al doilea, trebuie sa gasim o metoda mai sigura sa ramana fixat. Motocicleta are ceva vibratii de transmis catre pilot, dar nu cred ca asta este motivul pentru care anumite piese nu stau la locul lor.

Virago 750 este o motocicleta de oras sau pentru distante medii. Poti face 300 km intr-o zi, dar este destul de obositor. Trebuie purtata geaca vara, fiindca toate bazdaganiile nebune le iei in piept si doare.

Mi-as cumpara din nou un Virago 750 Sh in stare f buna, numai ca preturile nu coboara sub 2500 eur.

Anunțuri

Despre cezar

ride in black, think in white !
Galerie | Acest articol a fost publicat în motociclisme și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Virago xv 750. Ce mi-a placut !

  1. Felesteanu Viorel zice:

    salut.
    ma numesc viorel si am o yamaha virago xv750se anul de fabricatie 1981 si doresc sa ma ajutati sa iau legatura cu posesori de acest tip de motocicleta .va multumesc .

    vyo67@yahoo.com

    • cocu zice:

      eu am o Yamaha xv 500 49 Cp, cardan si am facut 450 km intr-o zi fara a ma obosi, si nu o dau pt ca e fara probleme si merg lejer ca si cu un cruiser 85-90 km/h

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s