Easy Rider. Filmul trist al libertatii.


Am revazut Easy Rider. E facut in 1969 si a fost nominalizat la Oscar pentru cel mai bun scenariu original. Este un must pentru orice harleyist si o explicatie simpla a pasiunii pentru motociclete.

Libertatea o constientizezi atunci cand nu o mai ai, dar cei ce o constientizeaza si atunci cand o au sunt mai fericiti. Este vorba despre libertatea de a face orice vrei, fara sa-i deranjezi pe ceilalti.

Doi baieti care nu se aseamana defel, calatoresc impreuna strabatand Statele Unite. Au bani, nu au responsabilitati, iar destinul lor se desira pe drumul lung si prafuit al statelor americane. Motociclistii sunt de bun simt. Vor fi bineveniti, dar si priviti cu suspiciune de localnici. Ai parul lung, porti geaca de piele si mergi pe motocicleta? Atunci esti un rebel, nu te inteleg si mie nu-mi place sa te am in preajma, fiindca eu am alte valori! Nu mi le furi-ca nu le apreciezi, dar mi le poti vicia. Filmul e plin de astfel de exemple. Jack Nicholson e al -3-lea personaj care adera pentru scurt timp calatoriei. E avocat, amator de tarie, e inadaptat si nu a depasit niciodata granitele statului. Acum o face impreuna cu cei doi. Isi pune pe cap o casca de baseball, uischeanul in buzunar si traieste american dream. Tot el spune adevarul care doare : lipsa libertatii este cea care ne face intoleranti. Finalul e trist. Toti 3 sunt ucisi de cei care nu numai ca nu ii accepta, dar ii si agreseaza constant.

Asa se intampla si astazi : nu deranjezi, incerci sa ajuti, dar daca arati altfel si posezi „libertatea pe fata” vei fi marginalizat si „ejaculat”-cum zice vangheliepepersoanafizica.

Despre cezar

ride in black, think in white !
Galerie | Acest articol a fost publicat în motociclisme și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

