Motoscuterul chinezesc. Nimic serios!


Vine primavara si vom vedea in revista hypermarketurilor preturi fantastice pentru scutere de 49.5 cmc : 1.900 RON sau cel mult 2.400 RON. Ce sunt aceste obiecte cu titlu de scutere? Jucarii pentru adulti. Nimic surprinzator, fiindca stiti ca putem cumpara si masinute de 50 cm lungime cu motor cu ardere interna ( MAS, bineinteles !) si cu telecomanda la 1.000 eur.

Scuterul chinezesc este scuterul asamblat prin imprejurimi din componente chinezesti sau scuterul adus pe container, in forma finala. Nu o sa dau nume, dar pentru diferentiere, trebuie sa stim ca exista si scutere taiwaneze de o calitate superioara si la preturi medii.

Ce face un scuter chinezesc ? De principiu, il poti folosi pentru deplasari scurte in Provincie sau prin mediu rural. Nu trebuie sa te departezi prea mult de casa, fiindca oricand te poate lasa fara gaz sau scanteie. Piesele din componenta sunt de calitate foarte slaba, iar daca nu cedeaza din punct de vedere mecanic, vor lasa de dorit estetic intr-o perioada prea scurta de timp. Plasticele se matuiesc, se pateaza sau crapa. Metalul rugineste sau se fisureaza: Nu fortati un filet si nu loviti scuterul de vreo bordura! Metalul chinezesc se indoaie usor. Ansamblul nu este bine proiectat, iar erorile se vad cu ochiul liber. Saua nu sta in lacasul ei, lumina nu o sa fie buna niciodata, iar pornirile vor fi dificile mereu. Ba rupi o maneta, ba ai un surub care pur si simplu vrea sa se desfaca, ba ai parte de cate un scartait etern ce tradeaza calitatea montajului si a finisarii pieselor mecanice. Motorul e intotdeauna cel mai putin prost. Cu ceva noroc nu ai probleme 2-3000 km. Cadrul e bun daca nu se suie careva mult peste sarcina utila sau nu ai avut un eveniment neplacut in trafic, altfel se indoaie si „trage” dupa el si piesele sanatoase.

Vizual , un scuter chinezesc este un dezastru dupa un an, tehnic nu poti anticipa prea multe, dar consumatorul va spune : ” Am dat putin pe el si atat face !” Corect si poti alege asa, dar nu pentru un obiect cu care te deplasezi in trafic cu 40 km/h sau poate cu 70 km/h ( pentru cei cu limitarea de viteza ridicata- sic! ) si de multe ori , fara casca. Ideea este ca poti „beneficia”  de un sfarsit banal cu craniul la bordura si cu o jucarie chinezeasca de 2.000 ron , care oricum iti face numai viata amara si de care scapi usor doar la fier vechi.

Personal, am o nedumerire uriasa. Garantiile sunt aproape nule pentru asa ceva, iar cine face un business din vanzarea unor astfel de jucarii, avand in vedere ca serviceul post vanzare este un cosmar gratuit pentru vanzatori, trebuie ca nu are un alt scop in viata !

Anunțuri

Despre cezar

ride in black, think in white !
Acest articol a fost publicat în motociclisme și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Motoscuterul chinezesc. Nimic serios!

  1. Doru zice:

    Trebuie să dai şi nume de modele, să ştim de ce să ne ferim, cel puţin cele care nu au un nume tipic chineyesc, precum Baotian parcă. Garanţiile sunt hârtii, în ele se precizează să nu cazi cu el pentru a nu se anula. Acum, pe două roţi este imposibil să nu dai o trântă.

    • cezar zice:

      Absolut tot ce gasesti in marketuri sunt jucarii. Te poti increde de la Kymco ( taiwan) spre branduri sau de la 900-1000 eur( pentru 50cmc, in promotie) in sus. In lumea motociclismului, un singur lucru isi pierde teoretic garantia cand l-ai dat puternic pe jos : casca. Restul, sunt oua !

  2. andrei sin zice:

    pentru mine un scuter este un mijloc de locomotie nu altceva, pentru ca sin cate am vazut pe strazi intradevar au aparut si scutere mai puternice pentru doar 50cmc. doar pentru tine cezar am un scuter baotian si am cu el fix 8847 km asa ca fa si tu critica la ceva ce ai testat nu doar de amorul artei.
    mentionez ca am cazut cu el dar am fost la dragom si am schimbat carenele cu 80ron asa ca lasa comentariile

    • cezar zice:

      Sunt de acord ca scuterul nu poate fi decat un mijloc de locomotie. Eu nu testez scutere, ci exprim o parere generala despre scutere, in acest caz. Folosesc si scuter din 2007, dar tot de atunci distribuitorii de scutere cu preturi medii au renuntat sa mai faca business, datorita multitudinilor de probleme aparute imediat dupa vanzare, comparativ cu marja de profit, mica. Au ramas brandurile si chinezismele. Draga Andrei, iti multumesc, dar pastreaza jucaria baotian pentru tine. 9000 km e o performanta, intr-adevar. Si vechile Dacii se pastrau vreme de 20 de ani, dar noi discutam si despre siguranta cu care circuli cu 50 km/h, in cazul scuterelor mici. Incearca ceva mai bun decat bakugan asta si vei fi intelege.

  3. gonzo zice:

    terminati cu prostiile astea, ca vezi doamne ca nu sunt bune chinezariile. daca esti dobitoc poti avea un scuter cea mai tare marca si tot il dai gata , eu am un znen china de sase ani are 14500km si nu i-am schimbat nici macar un bec,in afara de ulei si o singura data cureaua de transmisie, nu i-am scos nici-o delimitare si inca mai are ceva forta in el, 40km\h sunt deajuns, iar daca este sa cazi si sa mori poti la fel de bine si cu cel de firma sa mori ,nu scuterulchinez[400-500e]sau cel de firma [1500-2000 si peste] face diferenta ci cel care-l conduce si care are grija de el

  4. Dan zice:

    salut; din greseala am gasit topicu si am si eu un chinez (pasare phoenix) si ma gandeam sa zic ceva despre el.. il am de 5 ani si l-am facut praf, am bagat in el 5 seturi pan acu… anu asta am vrut sa-l arunc… m-am gandit ca ar fi mai ieftin sa-l modific (repar) decat sa iau un gillera sau un motor de 600 ca nu e greu de facut permisu si ala consuma mai mult ca masina.. asadar, l-am modificat in scuter complet de 80cc din 49… pret total 500 ron… piese: motor set 80cc mallosi, chiuloasa 80cc, carburator 80-125cc tuning, filtru aer sport, toba sport intoarsa tuning, role variator am luat de 8 grame ,fara de cele de 4 grame ca nu putea motoru sa duca si prindea 65km ,asa prind cu el 80km dar abia merge cu setu de 80 da mere nu-i bai… am si role de 4 grame pt burnout in oras sa ma dau mare :)) glumesc, dar asa are acceleratie si top speed mica, se intelege …. dupaia am luat curea medie ca dimensiune ca si acolo e teoria chibritului daca e lata castigi la viteza in fata si pierzi in spate ca e sistem ca la bicicleta cu pinioane mari mici in fata si spate, cureaua urca si coboara pe variator ,mno in fine… am mai luat oglinzi care am sudat cadru nou ca cea dreapta nu tine, am bagat platbant =)) ,asa faruri si plasticuri daca-i dai un sut cad jos toate, am sudat cu pistol de lipit am lipit tot si am dat silicon o gramada si spuma de termopane sa nu desfaca nici aladin, nush ce fac daca se ard becurile… ; am mai bagat contact nou, carene plastic nu am gasit … am curatat de mizerie baia de ulei ca era noroi in ea, am curatat rezervoru; am luat cdi sport 80cc, bobina inductie sport ,magnetou 125cc da mere pe 80cc… si asa ca toate astea 500 ron, pe cand la un gillera fac cel putin 2000 lei … eu sunt multumit la 60 lei cat face set motor 80cc nou imi permit sa schimb 10 pe an =)))) ,cam asta e cu chinezu daca nu turez la blana mere mult si bine; bn ca am gasit faza cu bilele ca de nu modificam transmisia :)) care sincer inseamna alt variator, alt melc alta distributie la roata, alta roata, alt suport sau suduri noi :)) asta este chinezu meu….

  5. Dan zice:

    totusi un motor in 2 timpi de 80cc face la putere cat unu in 4 timpi de 150cc… deci nu e problema ca e chinez ci doar ca e in 4t motoru, sunt chinezi in 2t ce merg cu 90km am vazut cu ochii mei 😀 ,si apropo de a meu daca vrea cnv sa urmeze ce am facut io, legat de itp verificarea anuala nu e problema ca e set 80cc spui ca scapa gaze la toba sau ceva nu stiu dc arata atatea gaze pe cititor, hai dmnle da-mi hartia sa plec |:D asa se face …la itp nu se uita ca drogatii de la rar sa vada daca are toate „suruburile”puse

  6. Dan zice:

    am mai vrut sa spun ca primul set cand l-am cumparat cu motoru de 49 original a fost bestial, ala era animalic motorasu de 49, ii dadeam blana ca un copil mic sa vad ce mere, era tinut la turatie maxima la maxim pe rosu la 12000 ture, si nu s-a prajit curand, tragea ca un animal 2 ani am forjat pe el chiar daca era piston chinez,inca nu-mi explic, vai ce amintiri ,prindeam cu el 70km la turatie maxima se dadea acu peste cap… dupaia cand s-a prajit in sfarsit am bagat desuti de 70cc fara alte modif la chiuloasa si carburator, si ala de 70 se termina imediat, a indoit chiuloasa l-a facut praf. Totusi a prins 70km un motor de 49cc in 4 timpi cu role de 4 grame 🙂 amazing… acu cu setu de 80cc complet si role de 8 grame merge cu 80km cum mergea inainte cu 50km… asta inseamna ca ala la 70km turatie max acum prind cu el la maxim 110km sau 120km da nu imi permit sa-l mai prajesc iar, desi 60 lei cat face un set…. sigur in timp o sa-l turez 😀 hai ca deja am spus toate amintirile cu chinezu… motto: „Chinzeu traieste!” frankenchinezu

  7. Dan zice:

    eu vorbesc de chinez Yiben YB50QT-15

  8. Robert zice:

    Acum am citit si eu acest post si nu sunt de acord cu el.am cumparat un Baotian din magazin deci nou si am ajuns sa fac cu el 21 mi km.eu l-am luat sa plec cu el.la tara,(bucuresti-urziceni)si pana acum nu am.schimbat nimik la el,doar consumabile care le schimbam atunci cand mergeam la revizie.dupa 1 an de cand l-am luat am renuntat la revizie si implicit la garantie,dar inca nu am avut probleme.poate am.avut eu noroc,si de aceea sunt multumit de chinezaria mea.

  9. Ina zice:

    rodajul e totul !!!! si uleiul – pune ulei ca lumea…
    io am un Exactly de 50 de la Rich Motors si tocmai am trecut de 9000 ( 5 sezoane = veri )
    a mers saracu si cu bujia desfacuta si imprastia putere si ulei pe afara si-l turam de mama focului ca nu tragea – si nu a crapat.
    …dar a fost rodat cum scrie cartea : 500 km cu maxim 1/2 acceleratie si restul pana la 1000 cu maxim 2/3 acceleratie…acum e delimitat si merg cu el intre 40 si 50 km/ora maxim – mie imi ajunge.
    …si merge si-n ziua de azi..
    tata are o vorba : orice lucru il ai asa cum il grijesti
    -carena e ok – s-a matuit dar inca arata bine.
    in afara de becuri si o oglinda( sparta din neglijenta mea) nu am schimbat dacat bujia si filtrul de burete.
    salve si mii de km…
    bye…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s