Transmisie prin lant sau cu cardan?


Din pacate nu poti pune o transmisie cu cardan la orice motocicleta. Sunt preferate chopperele si touringurile. Cardanul este o transmisie mai scumpa si limiteaza performantele dinamice, dar avantajele de zi cu zi sunt prea mari ca sa nu-l preferi, daca nu esti un amator de viteza si senzatii tari. La cardan pui ulei la revizii si cam atat. Ar trebui sa reziste fara reparatii in jur de 40.000 km, daca il menajezi cat de cat.

Pentru un lant trebuie sa pui si mana la treaba. In primul rand trebuie sa-ti refaci mereu stocul de sprayuri de lant pe baza de teflon. Operatia de curatire lant si ungere lant dureaza macar 20 de minute, plus procedurile de incalzire a lantului si curatire a motocicletei de pelicula binefacatoare intinsa si acolo unde nu vrei ( mai ales pe janta ). Ungerea se face la 1000 km sau dupa ce ai mers pe ploaie. La fel, dupa o spalare cu jet. Deci, cand ti-e lumea mai draga si te grabesti, sau cand nu ai chef sa te murdaresti sau nu ai timp, trebuie sa ungi lantul ! Un lant neingrijit sau ignorat se poate rupe la orice viteza, posibil cu daune colaterale majore. Ca sa fie totul bine, va trebui din cand in cand ( cam la 5.ooo km) sa mai intinzi lantul. Daca ai cric central, felicitari ! Daca nu, your bad !

Pana una alta, eu sunt tare fericit cu XJR-ul meu, cu lant cu tot. Daca avea insa un cardan ca la fostul Virago750, eram si mai lipsit de griji.

Anunțuri

Despre cezar

ride in black, think in white !
Acest articol a fost publicat în motociclisme și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Transmisie prin lant sau cu cardan?

  1. viesparul zice:

    despre sprayul de lantz, vreau sa mentionez o patanie personala, aviz amatorilor de ieftinatati: am dat ieri cu spray de la lukoil (17 lei sprayul, fata de vreo 50 unul profesional de la motul, de ex) si dupa doar 4 km (pana la job) uleiul din acest spray e subtire si fara aditivii ce-l tin pe lant la turatie si la caldura; acum e intins pe cauciuc, pe janta, pe aripa, pe contraaripa, pe aparatoarea lantului si pe toata mobra… n-o sa mai fac prostia. o sa imi ia juma de zi curatatul…. concluzia: NU ungeti lantzul cu spray de la lukoil!

    • cezar zice:

      Acolo unde unii zic : Look, oil ! eu trec mai departe si nu pun nici macar benzina.
      Sprayul de lant trebuie sa fie intotdeauna unul scump. Un lant rupt prematur din proasta exploatare, poate fi fatal.

  2. florin zice:

    prieteni, spreiul nu are nimic. trebuie lasat sa se ingroase o vreme si nu se mai intinde peste tot. garantez. am patito si eu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s