Doar 3 tipuri de motociclete


Motocicleta ma asteapta in fata casei. Si astazi voi petrece cateva ore in sa. Dupa ce mi-am baut cafeaua, soarele si-a ancorat o raza de ghidonul adormit. Va fi frumos, doar este luna lui ciresar. Cam asa incep zilele frumoase de care nu ne mai amintim niciodata, dar care ne tin prieteni cu motocicleta noastra. De aici, fiecare dintre noi are povestea lui diferita.

Am urnit demarorul si motorul s-a trezit. La inceput protesteaza, ca e prea dimineata, apoi se incalzeste si incepem calatoria. Unde merg? astazi nu stiu, caut sa stau tolanit undeva in iarba. Curentul de aer ma mangaie usor pe brate si n-o sa ni se-mpotriveasca prea mult, ca mergem cu 90 km/h. Nu sunt una cu motocicleta, plutesc. Gandurile-mi zboara, desi ochii vad drumul intins. Copaci, case aliniate, o caruta, un SUV, mai depasesc cate-un Logan. Scarile vibreaza usor si acompaniaza cele 2 pistoane ce imping incantate si neobosite. Cate o pala de vant, calarita si ea de soare, iti fluiera pe casca. Acum imi fac planurile si am timp sa ma gandesc la toate, relaxat. O fetita imi face cu mana si atunci stiu ca exist. Viraj usor la stanga, accelerez, viraj usor la dreapta, accelerez. De nu s-ar sfarsi…!

Azi o „frigem” in 4 prin oras. Un suc, o fripturica la pranz si ma intorc, ca am treaba si pe-acasa. Buton, si toba incepe sa grohaie ritmic, alert. Asta-mi place, ca de-aia i-am pus kitul de evacuare! Demarez rapid si antrenez prima treapta de viteza. 80 km/h pana la colt. Baietii-s la benzinarie, deja. Acceleram in cor, fiecare pe tonul lui, mai inalt, mai gajait, foarte grav. Am hotarat ca mergem pana la Ploiesti, asa ca nu mai pierdem vremea. Antrenez si treapta a doua, gaz, frana, gaz , frana. Serpentinele-s pe drumul drept si trecem printre masini precum apa printre pietre. Sunt una cu motorul, ma simt parca, lipit de carena si rezervor. Inima imi accelereaza odata cu demarajul fulminant. Fiecare bucatica de muschi lucreaza ca sa pastrez trasa ideala. Toate masinile devin istorie. Un temerar solitar pe Gixer ma depaseste din scurt ; am 180 km/h si sunt o sageata ce despica prezentul. Adrenalina mi se varsa in sange la fiecare franare ferma si la fiecare decolare ambitioasa. Motorul asta e fantastic… ! Nu ma gandesc la nimic, doar vad si am reflexe. Mai tarziu bem si sucul. Acasa ajung invingator, cu un zambet ascuns, multumit. Am dat inca un test, am dat inca o batalie.

Si astazi muncesc, dar programul e scurt, ca e sambata. Imi prind cu plasa geanta de sa si demarez din scurt. Nu plec niciodata cu motorul pana nu m-am trezit de tot. In trafic trebuie sa fii atent, mai ales la cei care pot da peste tine. Ma gandesc deja la raportul ramas neterminat si trag concluzia ca am doi colegi cam nesimtiti. Dupa autobuzul oprit in statie apare o babuta cu sacosa. Nu e atenta la nimic, scopul principal e piata de vis-a-vis. Franez tare, masina din spatele meu o face la limita si soferul zbiara ceva in habitaclu. Unii batrani nu-si mai pretuiesc viata. Aproape de sediu imi amintesc ca deseara trebuie sa fac o vizita si nu am chef, iar luni trebuie sa platesc o rata la banca. Urc pe trotuar, ma salut cu portarul si impartim o gluma. Tipu’ ma place si arunca mereu un ochi la motocicleta. Am rezervorul zgariat de la pisicile „aclimatizate” pe strada si le mai goneste. Iau liftul si ma pierd in cladirea inalta.

Sunt 3 tipuri absolute de motociclete : cele ce te relaxeaza si-ti lungesc viata ( chopper sau cruisser, touringuri, nakeduri mari, enduro), cele ce te provoaca si-ti satisfac nevoile extreme, de fun (sportive, cross) si cele utilitare (nakeduri mici), tacute, ce te servesc aproape zi de zi si nu-ti dai seama cand dispar din viata ta.

Despre cezar

ride in black, think in white !
Acest articol a fost publicat în motociclisme și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

