Cat traieste o motocicleta? Dar o masina?


Raspunsul este : cat vrea constructorul. Totul pleaca de la diagrama de uzura de alaturi si de la niste criterii economice. Dacia Logan este proiectata pentru o durata de viata de aprox 8 ani. Asta inseamna ca cel mai probabil 8 ani se gaseste pe sfarsitul palierului 3. Dupa 8 ani ar trebui sa cedeze piese si componente esentiale. Daca ar rezista mai mult, ele ar costa mai mult, iar masina nu ar mai avea acelasi pret de achizitie. Unde mai pui ca trebuie sa traiasca si industria secundara: de piese auto, service-uri. Palierul 1 inseamna de regula rodaj, palierul 2 uzura mica si acopera cea mai mare perioada din viata piesei. De regula o proiectare eficienta si dupa caietul de sarcini, dar cinica inseamna ca toate componentele cedeaza in acelasi timp. Ca sa fac o paralela, nu v-ati enervat luandu-va pantofi , sa vi se rupa talpa dar pielea sa fie perfecta sau sa imbatraneasca pielea prea repede comparativ cu uzura talpii? Asta inseamna ca cineva si-a batut joc de produs. Ori pretul a fost prea mare, ori una din cele componentele de mai sus a fost prea ieftina si proasta. Asa si la masini, mai ales cele de pe segmentul mainstream. La Dacia, dupa 8 ani incepi sa le carpesti. Ba cedeaza injectoarele ( scumpe rau), ba ambreiajul cu demarorul, ba se duce vreun pinion prin cutia de viteze si-i zici bye-bye intregii cutii.

Motocicletele cum sunt? Pai evident mai putin longevive. Motoarele sunt mai putin fiabile fiindca sunt supuse unor regimuri de uzura mult mai intense. Au o utilitate mult mai mica si de aceea imbatranesc moral mai repede. Iata de ce marketingul zice si el ca motocicleta trebuie sa traiasca mai putin. Si mai este un aspect. Are mai putine ansamble, si dupa ce iti cedeaza unul important te cam gandesti sa-i faci parastasul intregului produs. Pana la urma e chestie de finante pentru marea majoritate dintre utilizatori. Nu mai vorbesc ca statistic se tine cont ca un procent important de motociclisti isi fac sculele praf si pulbere foarte rapid.

In fine, viata lor creste daca le ingrijim mai bine sau nu le folosim mai deloc. Oricum, uzura intervine si fara sa folosim motorul. Rugina si imbatranirea pieselor din plastic si cauciuc ataca motocicleta ramasa vesnic pe cric.

Anunțuri

Despre cezar

ride in black, think in white !
Acest articol a fost publicat în motociclisme și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Cat traieste o motocicleta? Dar o masina?

  1. FRENTESCU LAURIAN zice:

    Pe min ema interesa o informatie referitoare la numarul de kilometri deoarece mi-am cumparat o motocicleta care desi are 25 de anu vechime si un motor de 750 cmc pe cadaran figureaza doar 20000 km .

    • cezar zice:

      Este destul de probabil ca motocicleta ta sa aiba 20.000 km. Exista cateva repere care ar trebui inspectate, verificate ca sa-ti faci o idee de numarul de km reali. Te sfatuiesc sa mergi la o inspectie intr-un service bun sau la un mecanic bun. Nu ar trebui sa ai surprize neplacute pe 2 roti la 120 km/h. Neglijenta te poate costa mult.
      Daca motocicleta a fost accidentata serios, nu mai conteaza prea mult ca are putini km. Verifica.
      Pana atunci, schimba pneurile daca ti se par vechi si imbatranite si schimba uleiul din cardan.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s