Marketing pentru motociclete


Motocicletele de astazi comunica pe 3 paliere. Spirit, utilitate si performante dinamice. Nici nu ai ce sa comunici mai mult fiindca obiectul in sine este simplu. 2 roti, un cadru, un motor, carenajul si un pilot.

Daca vorbim despre pilot, comunicam despre motociclete de imagine si spiritul ce il mana pe individ sa mearga pe doua roti. Ne gandim la Harley Davidson, MV Agusta, niste KTMuri, Ducati si choppere in general. Ne adresam indivizilor cu pungile groase sau celor pasionati de motociclism. Dupa 45 de ani ,sigur cumperi dupa mesajul acesta.

Daca vom comunica dupa motor dam peste alt soi de consumatori. Pai sa ne gandim la Hayabusa, GSX-R, ZX-R, R-uri. Comunicarea asta a fost pana acum vreo 5 ani cea mai fructuoasa. Cursa inarmarii cu cati mai multi CP a impins industria mai departe. Asa am ajuns la motorizari de 600 cmc cu peste 90 CP, sau 100 cmc cu peste 150 CP. Ce facem cu puterile astea? Nimic in general, doar le platim la achizitie. Ca sa avem putere avem si tehnologie, dar inca mai este valabil ca tehnologia cea mai simpla e cea mai fiabila. Cine cumpara ? Pusti teribilisti cu cardul parintilor, ahtiati dupa viteze maxime, dar in special, cei care sunt dispusi sa plateasca sume maricele fara sa foloseasca motocicleta prea mult. Despre utilitate nu avem ce vorbi.

Hai sa luam rotile si cadrul. Asta inseamna sa vorbim despre confort, ciclistica, manevrabilitate. Vorbim despre touringuri, despre enduro, despre micile naked-uri. Baza de clienti e atat de mare, iar comunicarea se face atat de relativ, incat e palierul cel mai dificil si ineficient. Preturile sunt mari si mici, motocicletele pot fi impachetate sau nu, ne distram, dar facem si concedii. Hornet, Fazer, Transalp, GS , CB sunt branduri longevive, inclusiv pe sosele sau campuri. Cumparatorii aleg atent produsul ( de data asta) si se gandesc la aspectele practice ale motocicletei. Ei sunt cei ce vor face mii de km intr-un an si in toate anotimpurile anului. Tineri si mai in varsta, sunt mai ocupati si cheltuiesc mai inteligent ( sau practic) banii lor.

Iata de ce, atinsi de comunicarea cea mai simpla si eficace si cea mai practicata de producatori pentru marketingul marcii, avem parte de motocicleta nepotrivita si iata cum cei necunoscatori isi cumpara la prima auditie : un GSX-R. De 1000 !

Anunțuri

Despre cezar

ride in black, think in white !
Acest articol a fost publicat în motociclisme și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s