Romanta pentru o Motocicleta


Povestirea asta incepe atipic. Prima oara am vazut-o „goala”. Abia scoasa din cutie o imbracau in garajele de pe langa Politehnica cei de la Yamaha. Prima oara m-a frapat „pieptul” imens. Patru cilindri  in linie, 1300 cmc. O vazusem in poze si parea mai mica. Atunci m-am gandit ca poate am gresit masura, ori era prea grea, ori prea puternica si nervoasa. Am atins-o cu palmele si mi-au zis sa vin a doua zi. Am venit si de data asta era imbracata complet. Pneul lat de pe spate ascuns partial intre tobele de esapament m-a inhibat si el, din nou.  Ansamblul sculptural motor-pneuri-tobe, studiat de peste 8 ani ( in 2002) este si astazi foarte barbatesc. Nici greutatea nu-i de colo : 235 kg , fara benzina. Nu mai vazusem nimic ca ea circuland printre oarecum putinele motociclete din Bucuresti. Mi-au pornit-o. Cheia micuta a trezit un demaror mare dormind langa cilindrii enormi. Zgomotul intens al demarorului s-a oprit dupa ce inima masinariei a inceput sa functioneze. Tobele semilungi lasau o respiratie rotunda, continua si cu increderea ca pot descatusa mult cuplu din motor. Un pic de gaz ! si am inteles totul de la acest motor ! Imi zicea ceva de genul : ” Am cuplu mare, baiete, nu trebuie sa ma fortezi ca SUNT MEREU AICI !” Asa a fost mereu. In ziua aceea am dat cateva ture prin curte fiindca nu aveam numere.  Generoasa si docila, ne-am testat si gasit repede echilibrul. Apoi au urmat zile de vis !

Pana atunci , calarisem vreme de 5 ani 2 motociclete : Jawa 350, Californiana si Virago 750xv. Ei, acum aproape ca dublam din nou capacitatea cilindrica, dar mai ales puterea! Sa treci de la un chopper la un naked clasic nu e greu , dar necesita o acomodare fizica. Fortele care ti se descarca in brate, picioare si fund isi cam schimba directia. Fundul iti este mai putin solicitat si il poti misca mai usor pe sa. Picioarele preiau forte mai mari, dar treaba asta nu se resimte niciodata, mai ales ca sunt flexate mai comod. Bratele insa vor beneficia de niste surprize, pe masura ce treci de la pozitia chopper spre supersport. Dupa 2 zile simteam ca mi-am rupt incheieturile. Cuplul ala pur si simplu tragea de tendoanele mele, linear, constant, dar tragea mereu !

Dupa alte doua zile, complet adoptat de motocicleta, plecam spre Braila. Ce nu poti sa pui pe un naked mare !? 4 bagaje mari. Unul pe rezervor, doua pe laterale si unul pe saua lunga si lata pentru 2 persoane carora le-a placut mereu sa manance bine. Sa moale , suspensie Ohlins. Rezervorul mare de gaz – o garantie a confortului. Ce poate fi mai impresionant la prima ora a diminetii cand tu iti bei cafeaua ca sa te trezesti, iar motorul tau porneste la rece, cu roua pe el, maraind pe ralanti ca sa se „trezeasca” si el. Drumul de 200 km a fost cu o singura oprire. Motocicleta asta este pe cat de mare, pe atat de silentioasa si civilizata sonor. Totusi, dupa 5000 ture o auzi cum iti striga in casca : ” Chiar vrei ?” Si daca vrei, cele 4 carburatoare cat pumnul meu de mari isi deschid gurile, iar rezultatul este impresionant prin increderea ca puterea ce o simti transmisa in corp si timpane nu se va sfarsi niciodata. Cum ziceam : „sunt mereu aici !”. Iar daca ramai vreodata in treapta a 3 la viteze minuscule, poti sa te comporti normal si sa tragi de gaz, fiindca cuplul e mereu prezent.

Pentru mine a devenit si o motocicleta sigura. Fara carene, am pe cineva care imi solicita mereu sa nu fac abuzuri si sa ma bucur de imprejurimi. E vantul. Dupa 160 km/h vantul incepe sa ti se aseze nervos si pe casca si pe umeri. Nu beneficiez nici de amortizor de ghidon, asa ca nu vreau sa supar pe nimeni. Daca mai descarc un cartus de adrenalina, pot sa o fac pana la 210 cand vezi-bine-ca-nu-prea-mai-vezi nici in retrovizoare din cauza vibratiilor ce se transmit de la ghidon, in lipsa amortizorului. Motorul mai vrea, cutia de viteze cu 5 trepte ar mai putea ceva, dar casca sta sa ti se eticheteze definitiv pe frunte, iar muschii gatului stii ca vor ceda oricand. Si iar revii la 130 km/h, cand incepi sa te bucuri de peisaj , fara efectul de tunel de dupa 200 km/h si te gandesti fericit ca la destinatie ajungi suficient de repede si daca mergi constant si fara oprire cu 130 .

Asa ca n-am avut niciun eveniment neplacut pana astazi. Am mers mult prin oras, am facut si distante de 500 km intr-o zi. Prin oras este placut sa abuzezi maiestuos din cand in cand de acceleratie, iar secretul este sa nu stai prea mult pe loc. Plamanii astia enormi au nevoie de mult aer si ca sa se raceasca , nu numai pentru raportul stoechiometric al combustibilului. Printre masini te poti strecura ca o balerina de varsta a doua. Are „2 kile” in plus, dar sta bine pe gume ca sa ajungi in fata coloanei la semafoare. Mai dificil poate fi in luna lui cuptor, cand caldura degajata de motor iti sugereaza ca ar fi trebuit sa apelezi la scuter si sa lasi la umbra cei 106 CP, care nu necheaza , nu protesteaza , dar iti pot frige genunchii.

Pasagerul ei e fericit. Poate avea 100 de kile, poate avea fundul mare, poate sa nu stie sa se ancoreze de cadru sau de mine. Motorul nu simte nimic, eu nu simt nimic. Trasele sunt la fel de precise, iar gazul are acelasi efect dupa actionare. Distanta dintre cei doi calareti poate fi mare, pentru novicele din spate, sau poate fi mica, daca se vrea o imbratisare in trei. O vreme asa era si relatia noastra. Vara, seara , dupa ora 22 hoinaream toti 3 prin Bucuresti. Un suc la o terasa, un cocktail la alta terasa si tot asa pana noaptea tarziu cand luminile de noapte ale orasului si traficul auto incremenit temporar  ne ajuta sa ne constientizam relatia libera intre cele 3 suflete : de barbat, de fata si de metal. Atunci,  in 4 secunde poate, inlantuiti faceam suta aceea de metri pe care vrei sa o devorezi cu ochii larg deschisi si cu creierii inundati de adrenalina. Asa am stiut ca Motocicleta mea este mereu tanara si eu pot fi la fel ca in urma cu cativa ani. Astazi, dupa inca 8 ani, nu s-a schimbat nimic intre noi doi , desi pasagerul al doilea ramane ancorat la domiciliu. Putere avem , lumina avem, consum de benzina la fel de mare ca in prima zi, frane puternice sunt si nici urme de proasta purtare nu am lasat pe plastice si metal. Relatia noastra dureaza si de acest lucru ma bucur mereu. Statornicia achizitiei mele financiare, care se dovedeste ca poate fi o achizitie sufleteasca. Despre ce vorbim? Yamaha XJR 1300SP. Doar initiale, dar ar merita un nume lung metaforic , care sa spuna ce mult o iubesc !

Anunțuri

Despre cezar

ride in black, think in white !
Acest articol a fost publicat în motociclisme și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s